جوابیه من به یک دوست متالباز

مخاطب(یا اگر ناراحت نمی شوی منتقد) عزیزآقای بختیاری راد از اینکه لطف می کنی و به مقالات من نظرمی دهی ممنونم گرچه لحن نوشته  ات کمی!!!! تمسخر آمیز است و از اینکه مقاله به مقاله از دیدت پیشرفت کرده ام خرسندم .تو در مقاله مربوط به متالیکا گفته بودی با خواندن همان چند سطر اول در صحت عقل!!!! نویسنده اش شک کردی سوال من اینست اگر شما خیلی سریع به عدم عقلانیت نویسنده پی بردی چطور مطلب را تا آخر خواندی و بعد مطلبم در مورد آیرون میدن را.اگر در مشاعرم اثری از لغزش آنی دیدی حتما با نزدیکترین تیمارستان تماس بگیر چون زیاد نگران خودم نیستم بلکه برای آدم برفی ها دلواپسم.مطلب متالیکا مقداری طنز و مطایبه هم مایه اش بود. البته سردبیر قبل از چاپ جوابیه ات برای مطلب متالیکا با من تماس گرفت وگفت که انتقادت را منتشر کند یا نه که من با قاطعیت و بدون اینکه بدانم چه نوشته ای به سردبیر گفتم چاپش کند چون نمی خواستم یکی از خوانندگان مطلبم ر ا از خود برنجانم این فضایی که در مجله در اختیارم قرار گرفته مجالی برای جوابیه نوشتن و…. نویسندگانش نیست(اما برای مخاطبانش باید باشد) و اینکه الان نوشته ام درد دلی است با یکی از خوانندگان آدم برفی ها. البته واضح است من علامه دهر متال و راک نیستم و مقالاتم حتما دارای اشکالات و نواقصی است ولی هیچ ادعایی ندارم و قصدم از نوشتن مطالب توجه دادن علاقمندان به این سبک مهجور و ناشناخته در مطبوعات ما ست. شما منابع اطلاعاتی ام را کانالهای ماهواره دانستید بله من از ماهواره اطلاعات کسب می کنم اصولا کسی می خواهد مطلبی بنویسد باید از همه جا اطلاعات کسب کند البته کانالهایی که اسم بردی اصلا راک هم به زور پخش می کنند چه برسد متال. من مستند یک ساعته آیرون میدن را از  CNN دیدم ولی برای اینکه متهم به ماهواره بازی نشوم علی رغم اینکه اطلاعات بسیار خوبی کسب کردم ولی فقط به یک نکته از ان مستند در مقاله ام اشاره کردم.

 

۳ لید گیتاریست را برای آیرون میدن زیاد دانستی(یاد فیلم مردی که زیاد می دانست افتادم) البته فکر نمی کنم قانونی باشد که گروههای متال را ملزم به داشتن ۲ لیدگیتاریست بداند من که چیزی نشنیدم ضمنا  روحیه ام را لطیف دانستی!!(کاش لطیف بود) پس باید از آیرون میدن متشکر بود که افراد لطیف را جذب هوی متال کرد جای تعجب است که آیرون میدن لطیف پسند است ولی تیامت(بقول شما تستامت) خشن پسند . البته اگر اینطوری بود زنان و بانوان زیادی باید جذب آیرون میدن می شدند که تا انجایی که من می دانم امارش در کشور ما خیلی پایین است  ابته چون در کلیپهای آیرون میدن زنان زره پوش هستند شاید به این دلیل باشد. اصلا آیرون میدن یعنی باکره اهنین.* در مورد سیستم اف ا داون کورن و لیم بیسکوییت باید بگویم نمی دانم چرا از اینها اسم بردی اصلا در هیچکدام از مقالاتم به این گروهها اشاره نکردم فقط در مورد سیستم اف ا داون در وبلاگم(ضد خاطرات راک) دو سال پیش مطلبی نوشتم که بیشتر انتقادی بود. البته در دیدگاه جدیدت از متالیکا فاصله گرفتی و خود را به سپوترا مگادث پنترا تیامت…. نزدیک کردی البته اگر عمر آدم برفی ها کفاف داد در مورد این گروهها هم بخواست خدا مطلب خواهم نوشت کاش ایمیل یا ادرس وبی ذکر می کردی تا با هم ارتباط برقرار می کردیم و من از دریای زلال اطلاعاتت بیشتر بهره مند می شدم(البته یه خورده گل آلود است)

 

ایراداتی همچون ضعف بداهه نوازی و یا تکرار خود, در مورد پینک فلوید دهه ۹۰ صدق می کند اما با نگاهی به آثار آیرون میدن چنین ایراداتی را نمی توان به ایشان وارد کرد.  بهرحال شما کارهای دهه ۸۰ ایشان را قبول داشتی که همین هم جای بسی خوشوقتی است و برای ما کافی است و سایر کارهایشان را هم قبول نداشتی  نداشتی… برای تو متال در همان سالهای طلایی ۸۰ متوقف ماند(سینما هم برای پرویز نوری در دهه ۶۰ میلادی متوقف شد)

 

من متولد اواخر دهه ۶۰ نیستم بلکه متولد اواسط دهه ۷۰ هستم البته سال تولد اصلا مهم نیست  جنابعالی طوری در مورد متال اظهار نظر می کنی که گویی در انگلستان متولد شدی و شب و روزت را با جیمز هتفیلد یا سایر  بچه غولهای متال سر کردی  و آنها از تو خوراک فکری گرفته اند.

 

 آدم برفی ها بسیار خوشحال می شوند که تو در آینده بعنوان نویسنده وارد این مجله اینترنتی بشوی البته اگر تعطیل نشود. بهر حال از اینکه مطالبم را خواندی و دیدگاهت را ذکر کردی بینهایت سپاسگذارم من نویسنده حرفه ای نیستم بهمین دلیل با جان و دل پذیرای انتقادات هستم  گرچه متولد دهه ۷۰ هستم  اما شما ظاهرا متولد  دهه ۴۰ یا ۵۰ باید باشی پس خوشحال می شوم تو هم ظرفیت انتقاد پذیری ات را که مطمئنا از من بیشتر است نشان بدهی.

 

من انکار نمی کنم که تلویزیون خارج ایران را می بینم و اصولا یکی از تفریحات من تماشای تلویزیونهای خارج ایران است از این به بعد می خواهم کلیپهایی که از ماهواره می بینم را تحلیل و نقد کنم. همه د تماشا میکنند و برای من یکی حرام است؟ ولی این ربطی به منابع تحقیق یا نویسندگی ندارد. من در مقالاتم سعی می کنم تحلیل ارائه دهم(تاکید می کنم سعی می کنم) امروزه با وجود گوگل و یاهو و ویکیپدیا ….. ذکر سال تولد بابا و ننه یک نفر و اینکه از چه رژیم غذایی پیروی می کند اهمیتی ندارد نهایتا یک چیزی شبیه عادل فردوسی پور خواهیم شد کسب اطلاعات لازم است ولی کافی نیست باید دید چه برداشتی از موضوع داریم .برداشت شخصی آدم هم تابع هیچ قانون و قاعده خاصی نیست و ارزش آن با بازخوردی که مخاطب ارائه می دهد یا در ذهن خود به آن می رسد مشخص می شود قوانین حاکم بر نقد هم همان قوانین کلی مقالات و نوشته هاست:

 

۱-      عدم توهین به شخص یا شخصیت خاص

 

۲-      پرهیز ازکبر و غرور و خودبزرگ بینی

 

۳-      عدم توهین به آداب و رسوم ادیان الهی

 

۴-      رعایت قوانین نگارش

 

۵-      جامع و مانع بودن تا حد امکان

 

۶-      ارائه اطلاعات صحیح

 

۷-      داشتن نمک به مقدار لازم

 

… و مواردی دیگر که شما یا دیگر نویسندگان می توانند اضافه کنند

 

احساس می کنم از اینکه لفظ منتقد در موردت بکار بردم ناراحت شدی ولی از دید من منتقد عنوان محترمی است.ای کاش من هم منتقد بودم.

 

امیدوارم از طنزیجاتی که در این مقال مطرح شد دلگیر نشده باشی من زود با همه پسرخاله می شوم منتظر دیدگاههایت بر مطالب بعدیم هستم. البته اگر تو وارد کادر آدم برفی ها شدی حتما برای مطالبت دیدگاه خواهم گذاشت

 

 

  بدرود

 

 

* از دیگر معانی آیرون میدن می توان به نوعی یوغ برای شکنجه در قرون وسطا اشاره کرد و دیگر, لقبی بود برای مارگارت تاچردر سالهای اغازین صدارتش.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد